10 Nisan 2020

Beylik Sözler







Şeytan gibi çalışan birini daha görmedim! Bir saniye boşluğu yok! Bakın aklıma ne getirdi!

Şu "Sosyal Medya" bana büyük umutlar verdiği için yarınım(ız) hakkında hiçbir kaygı taşımıyorum. İnsanlar burada yürekleri fethediyor, "iyi insan" olduklarını ispatlayarak bizlere örnek oluyor, sosyal mühendislik hakkında mucizeler yaratarak hem bireysel hem de sosyolojik anlamda çağ atlatıyorlar. Örneğin edebiyat almış başını gidiyor ki, tutabilene aşk olsun! Tabi ki bunca emek büyük saygıya değerdir, çünkü tüm gezegenler ve hatta galaksiler etraflarında döndüğü için bunu yapanlar otomatik olarak kendisine akıl danışılmasını bekliyor.

Oysa…

Tanzimat döneminin güçlü şairlerinden biri olan Ziya Paşa’nın bir şiirinde söylediği gibi:

"Âyinesi iştir kişinin lâfa bakılmaz
Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde"


(İnsanın aynası işidir¸ lâfa bakılmaz;
kişinin aklının seviyesi¸ yaptığı işte görünür.)

Hay aksi! Şeytan rahat durmuyor. Yine aklıma kötü kötü şeyler taşıyıp duruyor. Konumuzla ne alakası varsa şimdi de Diyojen’i aklıma getirdi!

Tarihte "Büyük İskender" olarak bilinen imparator, felsefeye meraklı biridir ve Aristoteles’in öğrencisidir. Corinth’e gelen Büyük İskender, Diyojen’i ziyaret eder. Sohbet sonrası kendisinden bir dileği olup olmadığını sorunca Diyojen:

“Gölge etme başka ihsan istemem.” der. Büyük İskender ise daha sonraları "İmparator olmasaydım Diyojen olmak isterdim" demiş.

1) Sizin gevezeliğinize ihtiyacım yok. Eğer bir şey yapacaksanız buyrun gelin yapın;
2) Ya da en doğrusu… “Gölge etmeyin başka ihsan istemiyorum.”

10 Nisan 2020

Yorumlayın Paylaşın :)

Paylaşan: verified_user

0 Post a Comment: