05 Temmuz 2021

Teolojik Monologlarım 02 (Kadın Olsaydım!)

 

 İlkel Komünal Toplum'un sonlarına doğru insanlık belli bir bilinç ve üretim düzeyine ulaşmıştı. Bu iyi bir durumdu ancak Köleci Toplum'a gebe kalması insanlığı binlerce yıl sürecek vahşette ve sömürüde sınırsız bir rotaya yöneltmişti. Adamın birinin eline dört kazık alıp onu da keyfince toprağa çaktıktan sonra, "Burası benimdir!" demesiyle özel mülkiyet ortaya çıkmış, giderek güçlenmiş ve insanlığı kan deryasında yüzdürerek günümüze ulaşmıştı. Geçmişe ve günümüze baktığımız zaman daha çok uzun sürecek çetin engelleri görememek, tam anlamıyla insanlığın zavallılaşmasının en berrak fotoğraflarından biridir. Oysa yapılması gereken, dört kazığı toprağa çakarak "Burası benimdir!" diyeni diktiği kazıklara oturtmaktı, ama ol(a)madı!

İlkel Komünal Toplum'da "din" diye bir kavram yoktu ama günümüzdeki dinlerin ilk fenomenlerine o dönemde rastlanmıştı. Yağmurun nasıl yağdığını bilmiyordu, demek ki bir yağmur tanrısı vardı. Cevabını bilmediği her şeyi bir tanrı(ça)ya yüklüyordu. Köleci Toplum bu konuda oldukça zengin bir tanrı ve tanrıçaya sahiptir! Bilinen en eski tanrılardan günümüze kadar 300 milyonun üstünde Tanrı / Tanrıça / Yarı Tanrı / Yarı Tanrıça'lar saptanmış. Dinler ve onlara bağlı tarikatların sayısının ise 20 binin üstünde olduğunu okumuştum.

Birkaç büyük dönüm noktası olsa da Mısır Firavunu 3.cü Amenhotep tüm inançları bir tarafa atıp Tanrı Güneş olan Aton'u tek Tanrı ilan etti ve yüzlerce, binlerce tanrılı toplumların tek tanrılı dinlere geçişi de böyle oldu.  Dönem, Köleci Toplum'un çok yükseklerde olduğu bir dönemdi ve günümüzde "semavi dinler" olarak "belirlenen" dinler, Köleci Toplum'un çocuğundan başka bir şey olmadığı için bu dinlerin Tanrı'sı da dinleri Köleci Toplum'a uygun şekle sokmak zorundaydı ve öyle de oldu. Bu "semavi dinler"e baktığımız zaman hepsinin de günümüze hiçbir şekilde uymayan ama ilgili döneme bire bir uyan ritüellerini çok sık görmemizin kaynağı budur.

İslam da Köleci Toplum'un bir çocuğu olarak tabi ki o da az-çok değişiklik, 600'lü yılların yaşamına bakarak yeni eklerle ortaya çıkartılmış bir dindir ve kadını seks aracı bir köle olarak görmesi tam da o toplumun niteliğine uygundur ve bu konuda bir yığın ayet ve bilmem kaç tane de hadis var.

Ben: Eee, n'olmuş yani?!
Erdem: Açık açık zıkkımın karekökü olmuş, daha ne olsun?
Ben: Bunlar gerçeği değiştirmez ki?
Erdem: Baştan başlayalım: Kadın insan mıdır değil midir?
Ben:  Bırak bu tür soruları, esas sormak istediğine gel.
Erdem: Geleyim: Ben kadın olsam değil ki Müslüman olmak, İslamiyet'i onur ve can düşmanım ilan ederdim.
Ben: Et, et. Yarın huzurda bunları tekrar et de göreyim! Siz ateistler zaten tümden İslam'a karşısınız.
Erdem: Eksik söyleme! Sadece İslam'a değil, tüm dinlere eşit mesafede uzağız.
Ben: Yaa, bana bir-iki örnek versene… Kadın olsan niye Müslüman olmazmışsın?
Erdem: Bir kere kocam benden şüphelendiği anda dayak yiyorum.
Ben: E sen de şüphelendirme!
Erdem: İyi de ben ondan şüphelenince niye dayak atamıyorum?
Ben: Ya sen kadınsın! Hem İslam hoşgörü dinidir, bizde baskı yok; bu sözün tümden iftira.
Erdem: Nisa Suresi'nin 34cü ayetini oku bakalım, ne diyor?
Ben: Kesin tercüme hatasıdır. Çünkü Arapça'da "dövün" demenin 7 anlamı vardır ve anlamlarından biri…
Erdem: Car car car… Zevzeklik yapma! Arapça tek kelime bilmiyorsun ama bir kelimenin yedi anlamı olduğunu biliyorsun(!)!
Ben: Bir dayak yüzünden mi?
Erdem: Yoo… En az 50 neden daha sayabilirim.
Ben: 3 örnek daha ver… Diğerlerine gerek yok.
Erdem: Erkek ve kadın insan olduğuna göre yaşamın tamamında…
Ben: Anladım! "Eşitlik" diyeceksin!
Erdem: Hiç de demeyeceğim, çünkü "eşitlik" görecedir, ben "aynı"lık diyeceğim.
Ben: Tamam, de bakalım.
Erdem: Kadın ve erkek yaşamın tamamında aynı haklara sahip olmalıdır ama İslamiyet'te ancak iki kadın bir erkeğe "eşit" olabiliyor. Sonra da kul hakkından falan söz edersiniz. Daha baştan benim tüm haklarımın yarısını gasp ediyor. Niye Müslüman olayım ki?
Ben: Vaz geçtim, bir örnek daha ver, sonrasında ben cevap vereceğim.
Erdem: Olur, son örneğim de kadının bir seks kölesi olduğunu…
Ben: Yaa İslam'da böyle saçmalık yoktur, uyduruyorsun. Hangi ayette kadının seks kölesi olduğu yazılı?
Erdem: Bu konuda 50 ton olmasa da 49 ton ayet var. Sen hiç "cariye" diye bir şey duydun mu?
Ben: Duydum.
Erdem: Cariye ne demek?
Ben: Seks kölesi demek mi?
Erdem: Tam da bu demek ve erkeğe hiçbir sınır olmazken kadının tek başına dışarı çıkması bile yasak.
Ben: Bunu araştıracağım ama kesin bir yanlışlık var.
Erdem: Sen araştırırken ben bir şey daha söyleyeyim: Beni çarşafların içine sokarak kendime olan güvenimi ve insanca yaşamımı utanç içinde kaybederken hiçbir şeye itiraz dahi edememem de İslamiyet'e karşı olmam için yeterli nedenlerden biridir.
Ben: Araştıracağımı söyledim değil mi?
Erdem: Kur'an'ın Türkçe'sinden başla… Anlayarak oku… Sonra gel sohbete devam ederiz.

05 Temmuz 2021

Yorumlayın Paylaşın :)

Paylaşan: verified_user

0 Post a Comment: