13 Temmuz 2021

Teolojik Monologlarım 03 (Gerçek İslam Nerede?)

 



Dinler, oluştuğu günden beri zenginlerin elinde kitlelerin etkilenerek yönlendirilmesi için kullanılan en güçlü silahlardandır. Bu nedenle herhangi bir dinin toplumda oluşturduğu bir uygulamadan "bağımsız" ele alamayız. İlgili bir uygulama bir dinin emri sonucu oluşuyorsa bunun nedeni ilgili dindir.

Ancak Müslümanlarla yaptığım, okuduğum, izlediğim polemiklerde müthiş bir karşı çıkış, kendinden "emin" bir güçlü(!) itirazlarla karşılaştım, ki bu kaçınılmazdı.

1) Arapça bilmediği gibi zaten Kur'an'ın Türkçe'sini bile eline almamıştı ama sorun değil, en azından kalp gözü (ne demekse!) mühürlü olanlardan değildi;
2) En azından diğer İslami kaynaklara başvurmak gibi zahmetli(!) bir araştırmaya girmemişti ama çevresindeki mü'minlerden duyduklarıyla kendini çok geliştirmişti(!). Zaten bilmediği konu da neredeyse yok gibiydi! Bu da bilgili(!) bir Müslüman olması için yetmesi bir yana artardı da!

Ben: Söylediklerine katılıyorum. Tam da bu yüzden dünya çapında bir İslam birliği kurmak gerekiyor. Herkes eğitilmelidir, "İkra" boşuna değildir.
Erdem: Hem sözlerime "katılıp" hem İslam birliği kurmak istiyorsan anlamamışsın.
Ben: Sen Müslümanların büyük çoğunluğunun Kur'an'ı eline bile almadığını söylemiyor musun?
Erdem: Evet, ama sadece bunu söylemiyorum. Ek yaparak, hemen her konuyu çok iyi bildiklerini sandıklarını da söylüyorum. Örneğin birkaç gün önce basına yansıyan bir haber var: Endonezya'da bir kadın, kocasından izinsiz dışarı çıktığı için halk önünde kırbaç cezasına çarptırıldı.
Ben: Bunun İslam ile bir ilişkisi yok ki!  
Erdem: Talibanların tam denetiminde olan Afgan bölgelerinin birinde bir kadın burka yerine çarşaf giyerek dışarı çıkınca falakaya yatırmışlar.
Ben: Bu da İslam ile ilgili değil, çünkü hiçbir ayette kadınların falakaya çekilmesi yazılı değildir.
Erdem: Gerçi dövülmesi yazılıdır ama neyse… İran'da kendine zorla tecavüz etmeye yeltenen sapığı öldüren kadın işkenceli sorgulardan sonra idam cezası aldı. İran'a göre eğer bir kadın bakire olarak ölürse onun yerinin cennet olduğu inancı olduğu için gardiyanlarca defalarca tecavüz edildikten sonra asılarak katledildi.
Ben: Şimdi sana sorarım: Bunun neresi İslam?
Erdem: Eğer bana soruyorsan bunun her yeri İslam diyeceğim ama o zaman da car car car edeceksin. Sana başka örnek vereyim: Daha birkaç yıl önce Arabistan'da yapılan bir konferansta kadının insan olup olmadığı tartışıldı(!) ve kadının "memeli hayvan" olduğu sonucuna(!) ulaşıldı.
Ben: İki cahil konuşmuş, kendilerince bir karara bağlamış bir şeyi gerçek İslam ile ilişkilendirmek, art niyet ürünüdür.
Erdem: O zaman ben de "temiz niyet" örneklerini vereyim: RTE iktidarının yaptıkları ortada… Sürekli çalıyorlar, sürekli katlediyorlar, sürekli hapsediyorlar, "Bakara-makara diye sallıyorum" diyenleri büyükelçi yaparak ödüllendiriyorlar. Kendilerini desteklemeyen, yani HARAÇ VERMEYEN herkesin mal varlığına çöküyorlar, hamile kadınları bile tutukluyorlar, uyuşturucu ve fuhuş ticareti yapıyorlar, devletin denetimindeki yerlerde çocuklarımıza tecavüz ediyorlar, tarihi mirasımızı dinamitleyip ormanlarımızı katlediyorlar falan…
Ben: Tamam uzatma, ne demek istediğini anladım. Bizde İslamiyet çarpıtılmıştır ama kısaca belirteyim ki bu gerçek İslam değildir.
Erdem: "Çarpıtılmış" demen Kur'an'ın çarpıtılmasını da gündeme getirir ki tövbe etmelisin. Nisa 82'ye karşı çıkıp kafir mi olacaksın :)
Ben: ?!
Erdem: Şimdi bir sorum var. Sadece bir tane soru, bir tane…
Ben: Sor bakalım.
Erdem: Birer örnek verdiğim Endonezya, Afganistan, İran, Suudi Arabistan ve Türkiye'de "gerçek İslam" olmadığını söyledin. Müslüman toplumların çoğunlukta olduğu diğer yerlerden de örnek verebilirdim ama anladığım kadarıyla bunların hiçbirinde "gerçek İslam" yoktur. Geriye Japonya (ki önemli bir bölümü ateisttir) ve İzlanda kaldı. Sence "gerçek İslam" hangisindedir?

13 Temmuz 2021




Yorumlayın Paylaşın :)

Paylaşan: verified_user

0 Post a Comment: