19 Kasım 2019

Monologlarım ve Sorularım 01



Güneşe Çağrı: DW’nin Türkçe yayın yapan internet sitesine göre Türkiye İstatistik Kurumu, enflasyonun Şubat ayında % 0,16 oranında artarak % 19,67 olduğunu belirtmiş. (1) 
Ben: Şimdi durup-dururken aklıma teee 1700’lerde yaşamış elin İngiliz Başbakanı Benjamin Disraeli’yi niye getirdin?
Güneşe Çağrı: Niye ki?! Hem ne alaka yani?
Ben: İstatistikten söz etmedin mi?
Güneşe Çağrı: Evet.
Ben: İşte bu adamın istatistikle ilgili ünlü bir özdeyişi var.
Güneşe Çağrı: Neymiş?
Ben: Her ne kadar günümüzde "İstatistikler, devletin resmi yalanıdır. " biçiminde özleştirilse de tam doğrusu, "Üç tür yalan vardır: Yalanlar, lanet olası yalanlar ve istatistikler!" ifadesidir.
Güneşe Çağrı: Bak yaa, konu nereden nereye geldi! Kendi sözüme resmen "Fransız" kaldım.
Ben: TİK enflasyon oranını…
Güneşe Çağrı: Hah! Çok yaşıyım! İki hafta kadar önce (03 Ekim 2019) tarihinde Hazine ve Maliye Bakanı Damat Berat Efendi(!) enflasyonun tak sayıya düştüğünü söyledi.
Ben: Eeee?!
Güneşe Çağrı: Kayınpederi ve ilk seçilmiş(!) Cumhurbaşkanı Erdoğan ise enflasyonun 2020 yılında tek rakama düşeceğini söyledi. (2)
Ben: (Bıyık altından gülümsüyorum.)
Güneşe Çağrı: Yav ne pis pis sırıtıyorsun?
Ben: Bak, sen en iyisi sorunu seni okuyanlara sor. Doğruluğu kesin cevap alacaksın.

Güneşe Çağrı: Sevgili arkadaşlar, soruyu size soruyorum:
Size göre hangisi yalan açıklamalarda bulunarak ekonomik durum ile ilgili algı saptırma suçu işliyor?

Kaynaklar:

Kaynak 1:   

Kaynak 2: 

19 Kasım 2019
Yorumlayın Paylaşın :)

Paylaşan: verified_user

0 Post a Comment: